Asset Publisher Asset Publisher

DIE FORSTE DER OBERFÖRSTEREI

Die Oberförsterei Wymiarki liegt am äußersten Rand unter 20 Einheiten der Regionaldirektion der Staatsforste. Die Wälder der Oberförsterei sind in einer der größten Waldgesellschaft Polens - Bory Dolnośląskie (Niederschlesische Nadelwälder) gelegen.

Der territoriale Umfang der Oberförsterei beträgt 33 187 ha und die Gesamtfläche der Oberförsterei beläuft sich auf 23 947,58 ha, woraus 23 011,77 ha die Forstfläche bildet. Die Waldbedeckung beträgt 69,5%. Die Oberförsterei beschäftigt 48 Personen, darunter 29 arbeiten vor Ort.

In Wäldern überwiegen gleichaltrige Kiefern-Monokulturen und das Durchschnittsalter von Baumbeständen beträgt 54 Jahre. Der durchschnittliche Baumbestandszuwachs je 1 ha beträgt 6,65 m3/ha und der durchschnittliche Baumbestandsreichtum im Vergleich zu dem letzten Jahrzenht stieg auf 219 m3/ha.


Asset Publisher Asset Publisher

Zurück

Warsztaty dydaktyczne „ Super surowiec”

Warsztaty dydaktyczne „ Super surowiec”

   Dziś 9 listopada 2017 roku odbyły się warsztaty poświęcone grze dydaktycznej  „ Super surowiec”, której twórczynią jest Pani Ilona Mrowińska z Ośrodka Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Jeziorach Wysokich, wraz pracownikiem tegoż ośrodka Panem Pawłem Mrowińskim.

    Udział w zajęciach wzięli edukatorzy z Nadleśnictw Lipinki, Żagań i Wymiarki, oraz nauczyciele ze Szkół Podstawowych, które objęte są patronatem w/w nadleśnictw tj. Gozdnicy, Przewozu, Witoszyna, Żagania, Żarek Wielkich, Złotnika, Sieniawy Żarskiej.

Gra jest przeznaczona jest dla dzieci od 11 do 16 lat, jednakże po wybraniu pewnych zadań może być przydatna dla dzieci młodszych i dorosłych. 

  Ciekawie poprowadzone warsztaty przez Państwa Mrowińskich wzbudziły duże zainteresowanie wśród grona pedagogicznego i edukatorów z nadleśnictw. Choć gra jest nowością wprowadzaną do zajęć dydaktycznych, to została ona uznana za bardzo przydatny dodatek do prowadzenia lekcji przyrody, chemii a nawet fizyki i geografii.  Padło wiele propozycji jej modyfikacji i rozszerzenia  niektórych zadań co pozwoli na  szersze jej zastosowanie.

   Szkoły jeszcze w czasie warsztatów złożyły zapotrzebowanie na tą grę do swych szkół. Liczymy na cenne spostrzeżenia i uwagi po pierwszych zajęciach z młodzieżą szkolną co pozwoli na dostosowanie jej do jak największego wykorzystania w różnych przedziałach wiekowych.