Wydawca treści Wydawca treści

Polski przebój

Polskie produkty powstałe z użyciem drewna – meble, stolarka okienna i drzwiowa, jachty czy papier i opakowania – to prawdziwe przeboje rynkowe.

Nasz kraj jest 10. największym producentem i 4. eksporterem mebli na świecie. Przemysł drzewny sprzedaje za granicę wyroby o wartości ok. 45 mld zł rocznie, co stanowi 10 proc. całego polskiego eksportu. Miarą kluczowej roli sektora leśno-drzewnego w naszej gospodarce jest to, że wypracowuje on ok. 2 proc. PKB. Nie tylko daje pracę setkom tysięcy osób, lecz także jest motorem inwestycji i rozwoju innowacyjnych technologii. Od początku transformacji przyciągnął też zagraniczny kapitał o wartości ponad 30 mld zł.

Las daje pracę

Lasy Państwowe należą do czołówki największych pracodawców w Polsce. Ale las i drewno zapewniają też utrzymanie pracownikom kilku tysięcy prywatnych zakładów usług leśnych, którzy na zlecenie zajmują się m.in. sadzeniem drzew i ich pielęgnacją, pozyskaniem drewna i jego wywozem, a przede wszystkim osobom zatrudnionym w kilkudziesięciu tysiącach firm tworzących przemysł drzewny, meblarski, papierniczy. W sumie to aż 375 tys. Polaków. Statystycznie co setny mieszkaniec naszego kraju pracuje w sektorze związanym z leśnictwem i przetwórstwem drewna.

Wśród prywatnych przedsiębiorstw sektora leśno-drzewnego są i wielkie koncerny z udziałem obcego kapitału, i duże oraz średnie rodzime spółki, ale 9 na 10 podmiotów w branży to małe zakłady, zatrudniające mniej niż 10 osób. Często są to firmy rodzinne, kultywujące wielopokoleniowe tradycje związane z leśnictwem i działające w słabiej rozwiniętych regionach kraju. Tam leśnictwo i przemysł drzewny oraz rolnictwo są podstawą utrzymania setek tysięcy rodzin. Aż ok. 60% wszystkich miejsc pracy w sektorze leśno-drzewnym ulokowanych jest na obszarach wiejskich.

Sektor leśno-drzewny wytwarza 2 proc. polskiego PKB

  • 2 proc. polskiego PKB wytwarza sektor leśno-drzewny.
  • 4. miejsce zajmuje Polska na świecie pod względem eksportu mebli, a 10. pod względem ich produkcji.
  • 50 p roc. papieru oraz 9 na 10 mebli wyprodukowanych w Polsce trafia za granicę.
  • 45 mld zł warty jest roczny eksport wyrobów polskiego przemysłu drzewnego, papierniczego i meblarskiego (10 proc. całego eksportu).
  • 30 mld zł w postaci bezpośrednich inwestycji zagranicznych przyciągnął od 1990 r. polski sektor drzewny (5,5 proc. wszystkich).
  • 100 kg papieru zużywa rocznie statystyczny Polak (średnia dla UE to 160 kg, dla USA – 230 kg).

Źródło: E. Ratajczak „Potencjał gospodarczy przemysłów opartych na drewnie i perspektywy ich rozwoju", GUS, Warszawa 2012.


Najnowsze aktualności Najnowsze aktualności

Powrót

"Dobre z Lasu" - oferta franczyzy

"Dobre z Lasu" - oferta franczyzy

Zapraszamy do współpracy na terenie Zielonej Góry i okolic.

Projekt

Marka „Dobre z Lasu” to znak towarowy Lasów Państwowych. Świadectwo najwyższej jakości żywności, pochodzącej z natury. To gwarancja, że produkty z tym logo są smaczne i zdrowe.

„Dobre z Lasu” to element projektu, realizowanego przez LP, „Zdrowa żywność z polskich lasów”. Jego celem jest rekomendowanie dziczyzny, miodów oraz innych płodów runa leśnego, pochodzących z polskich lasów. Ułatwianie dostępu do produktów, tak, żeby mogły gościć na każdym stole.
 


Fotografia przedstawia kolaż z kategoriami produktów marki "Dobre z Lasu"
(źródło zdjęcia: Centrum Informacyjne Lasów Państwowych)


Więcej o samym projekcie i produktach marki można przeczytać na oficjalnej stronie sklepu.



Fotografia przedstawia logotyp "Dobre z Lasu" wypalony w drewnianym krążku na tle produktów marki
oraz igliwia (fot. Ewelina Fabiańczyk, RDLP w Zielonej Górze)

 

Sklep

„Dobre z Lasu” to również sklep stacjonarny i online. Marka zrzesza towary najwyższej jakości, od lokalnych producentów. Obecnie pod nazwą funkcjonuje jeden sklep – w Warszawie – stacjonarnie oraz online.



Fotografia przedstawia sklep "Dobre z Lasu" wraz z wyposażeniem - Warszawa, ul. Grójecka 127
(źródło zdjęcia: Sklep "Dobre z Lasu")

 

W związku z dużym zainteresowaniem produktami marki „Dobre z Lasu” oraz dynamicznym rozwojem projektu, Lasy Państwowe proponują możliwość współpracy w projekcie, w formie franczyzy.


Współpraca

RDLP w Zielonej Górze zaprasza do współpracy operatora z Zielonej Góry i okolicy (z terenu RDLP w Zielonej Górze), który poprowadziłby sklep „Dobre z Lasu”, w jednym z dwóch możliwych wariantów:

1. Lokal i wyposażenie są własnością lub są zarządzane przez Operatora.
2. Uruchomienie punktu promocyjnego (np. gabloty) z „Dobrym z Lasu” w sklepie/delikatesach/lokalu gastronomicznym.

Każdy z powyższych dwóch wariantów zakłada, że sklep lub punkt promocyjny „Dobre z Lasu” zarządzany jest przez niezależnego Operatora, prowadzącego działalność gospodarczą na swój koszt i ryzyko, na podstawie zawartej z RDLP umowy. Działania promocyjne i marketingowe, wspierające sklep lub punkt, w każdym z wariantów, wspiera RDLP w Zielonej Górze i Centrum Informacyjne Lasów Państwowych.

Osoby zainteresowane zapraszamy do kontaktu z przedstawicielem projektu z RDLP w Zielonej Górze*:

Urszula Kaczała – Zespół ds. Komunikacji Społecznej – tel. 531 708 787 (w godz. 7:00-15:00), e-mail: komunikacja@zielonagora.lasy.gov.pl 

* Jednocześnie informujemy, że franczyza jest możliwa na terenie wszystkich dyrekcji LP - w przypadku zainteresowania inną lokalizacją należy kontaktować się z właściwą RDLP.



Fotografia przedstawia koszyk z owocami i grzybami
(źródło zdjęcia: Centrum Informacyjne Lasów Państwowych)